Haal jij het maximale uit jouw website?

SEA, SEO of SEA en SEO inzetten?

SEA, SEO of SEA én SEO inzetten? Gratis of betaald in Google?

Het zijn allemaal kreten, maar wel dé woorden in online marketingland: SEO (Search Engine Optimization), SEA (Search Engine Advertising). Bij SEO is het de kunst om in de top van de spontane zoekresultaten van de grote zoekmachines als Google, Bing, Yahoo, etc. te komen.
 
U maakt dan gebruik van deze gratis zoekresultaten, omdat geïnteresseerden op uw vermelding klikken. Bij SEA wordt gebruik gemaakt van met name Adwords van Google; betaalde zoekadvertenties.

Wat bepaalt de keuze tussen SEO en SEA?

De keuze tussen SEO en SEA is een keuze tussen een middellange termijn investering en direct resultaat.

Gelijk scoren met SEA vanaf de 1e dag! 

Bent u op zoek naar directe resultaten? Dan bent u bij The Marketing Masters aan het juiste adres! Door het inzetten van SEA kunt u direct vanaf de eerste dag traffic genereren en laat u geen omzet liggen. SEA biedt u direct inzicht in de meest succesvolle zoektermen voor uw website. Door alleen de succesvolle trefwoorden en omschrijvingen te behouden worden uw advertenties steeds specifieker, meer resultaatgericht en verzamelt u een schat aan waardevolle informatie. Wanneer na enige tijd het aantal bezoekers vanuit SEO toeneemt bevindt u zich in een luxe positie. U kunt op dit moment heroverwegen om zich meer te richten op resultaten op de korte of lange termijn en de campagnes aan te passen.

Overigens: wij kunnen dit ook voor advertenties in het buitenland voor u opzetten!

Middellange termijn investering – tussen 1 en 2 maanden

De pagina’s van door ons bedrijf gecreëerde websites bevatten relevante pagina’s, die effectief gericht zijn op de door u te leveren producten en/of diensten. Deze pagina’s zijn dus zowel in technisch en tekstueel opzicht zgn. “SEO-vriendelijk” ingericht. Zo zet u direct een stap in de goede richting. De robot van Google zal uw nieuwe pagina’s gaan indexeren en weergeven in de zoekresultaten. Vanaf dat moment kunnen wij of u de pagina’s optimaliseren en kunt u(of wij) specifiekere pagina’s aanmaken om meer bestellende bezoekers te trekken en dus een optimaal rendement te behalen.

Welke vorm van zoekmachine marketing toegepast dient te worden hangt af van de online doelstellingen die het bedrijf heeft en de mate waarin het bedrijf met betrekking tot de randvoorwaarden en beperkingen de mogelijkheid heeft om SEA of SEO in te zetten. Waar niet over te twisten valt is dat een combinatie van SEA en SEO, het meest effectief is.

Wij zetten onze expertise graag in door een lange termijn relatie met u aan te gaan. Kiest u ook voor een optimaal zoek- en vindbaarheidsrendement? Profiteer direct van onze expertises op het gebied van SEO & SEA.

SAMENVATTEND:

SEA inzetten:

Waarom SEA inzetten?

✅ Gericht doelen nastreven
✅ Garantie voor zichtbaarheid
✅ Direct resultaat
✅ Gemakkelijk meetbaar
✅ Campagnes zijn gemakkelijk te optimaliseren
✅ Flexibele budgettering

SEO inzetten:

Waarom SEO inzetten?

✅ Organische resultaten zijn in eerste instantie kosteloos
✅ Lange termijn investering
✅ Groot bereik
✅ Kwaliteitverbetering van de website

SEA en SEO inzetten:

Waarom SEA en SEO inzetten?

✅ SEA vult SEO aan met longtail zoekwoorden en branding
✅ SEO wordt met SEA aangevuld door actualiteiten en USP’s in de advertenties
✅ Met de combinatie SEA en SEO blijf je de concurrent voor
✅ Wanneer je op zowel SEA als SEO rankt domineer je de zoekresultaten