Pinterest zakelijk inzetten?

Hulp nodig bij jouw Social Media doelstellingen?

Pinterest, wat is het? En is het interessant om in te zetten voor uw bedrijf?

 
Pinterest kan voor veel bedrijven interessant zijn. Het is een online prikbord waar je afbeeldingen op kunt verzamelen in diverse online mappen. Bijvoorbeeld bij de verbouwing van je huis of het inrichten daarvan. Zo kan iemand een compleet moodboard aanmaken en kan met deze moodboards ook weer andere inspireren.
 
Deel je als bedrijf mooie plaatjes van bijv. sierkussens of openbaarden dan kunnen deze plaatjes geplaatst worden in persoonlijke moodboards.
Pinterest draagt ook bij aan extra traffic richting je website. Door het werken met de juiste #hastags en het benoemen van je foto’s zijn ze extra goed vindbaar binnen Pinterest, maar werkt ook uitstekend voor je SEO en zorgt zo op deze manier voor extra traffic naar je website.
 
Ook ontvang je van Pinterest een melding als iemand jouw foto heeft bewaard (gepint), daardoor krijg je een mooi inzicht in welke producten de meeste interesse is, hier kan je dan weer gericht mee gaan adverteren binnen andere social media kanalen. Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om te adverteren binnen Pinterest in Nederland. In andere landen is dit al wel mogelijk.

Wil je Pinterest zakelijk gaan inzetten? 

Dan is de eerste stap het aanmaken van een bedrijfsprofiel, hier vermeld je alle bedrijfsgegevens en o.a. een vermelding naar de website. Vervolgens kan je beginnen met het maken van verschillende “prikborden”. Zorg ervoor dat je verschillende borden aanmaakt met verschillende productcategorieën. Voor een winkel in lifestyle kan dit bijvoorbeeld zijn;

  • Woonaccesoires
  • Kasten
  • Banken

Het is belangrijk dat de afbeeldingen die jij “pint” op je borden relevant zijn aan de categorie. Als iemand je bord gaat volgen verwachten ze in de categorie “Banken” bijvoorbeeld geen verfpotten te zien.

Je pins optimaliseren 

Om goed gevonden te worden binnen Pinterest is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat jouw pin goed vindbaar is.

Dit kan je doen door een duidelijke omschrijving te geven aan de afbeelding en de afbeelding ook duidelijk te benoemen in de titel van je pin. Zorg dat er een link is naar jouw website zodat bezoekers weten waar ze het product kunnen vinden. Probeer regelmatig nieuwe pins toe te voegen vanaf je eigen website, maar pin ook andere content, vermeld als bedrijf hierbij wel altijd netjes waar de pin vandaan komt.

Kun jij onze hulp gebruiken bij het bepalen van jouw Social Media doelstellingen? Neem dan vrijblijvend contact op om te kijken of we samen de volgende stap kunnen zetten.