Ondersteuning nodig bij uw Marketing Strategie?!

Marketing Strategie

Cruciale werkwijze m.b.t. online marketing. Ons ABC.

Online marketing is tegenwoordig een meer dan belangrijk onderdeel van uw totale marketing.

Uw nieuwe en bestaande klanten gebruiken het internet om zich te oriënteren, informatie op te zoeken, hun aankoopbeslissingen te onderbouwen, contact met u op te nemen of te besluiten om uw bedrijf/winkel fysiek te gaan bezoeken.

Daarom is het zo belangrijk dat alle online wegen, via diverse kanalen en routes, uiteindelijk naar uw bedrijf zullen leiden.

 

Een ABC’tje?!

Om u daarbij te helpen kunnen wij voor uw bedrijf een Online Marketing Analyse rapport opstellen.

Wij gaan daarbij uit van een ABC-opzet:

Analyse
Beleid
Controle

 

ANALYSE

Het Online Marketing Analyse rapport is bedoeld voor ondernemers en bedrijven die meer rendement willen halen uit hun online activiteiten en investeringen.

In het Online Marketing Analyse rapport analyseren wij de gehele online aanwezigheid van uw bedrijf. Zo kijken we naar de online vindbaarheid, de inhoud en opzet van uw social-media-uitingen en de wijze waarop u uw online bezoekers weet te verleiden tot de door u gewenste vervolgactie.

Concreet onderzoeken we de volgende dimensies:

 

  • Doel – bepalen van de uitgangspositie
  • Markt – identificeren van kansen en bedreigingen
  • Organisatie – sterktes en zwaktes analyseren
  • Markt-fit – organisatie confronteren met de markt
  • Online Marketingstrategie – oplossing bieden voor probleemgebieden
  • Marketingmix – adviseren hoe online marketing in uw marketingmix valt

 

Quick scan is ook mogelijk

U kunt ook een quick-scan door ons laten uitvoeren. Middels een persoonlijk gesprek, gekoppeld aan een diepgaande analyse van uw online prestaties komen er diverse symptomen, probleemgebieden maar vooral ook de potentiële mogelijkheden boven water. Wij zijn scherp op meerwaarde, en die willen en zullen wij dan ook ook voor u creëren. Met zowel boodschappen, visualisaties en vooral online onderscheidend vermogen.

 

BELEID

Na de analyse maken wij een een overzichtelijk en werkbaar rapport – in simpel Nederlands en in max. 10 pagina’s, inclusief een tijdspad.

Onderstaand een opsomming van mogelijk in te zetten middelen:

✅ zoekmachineoptimalisatie
✅ zoekmachinemarketing
✅ emailmarketing
✅ adverteren, reclamebanners
✅ social media (monitoring, management, integratie)
✅ content marketing (blogging, advertorials)
✅ affliliate marketing (coupons, cashback)
✅ referral marketing
✅ personalisatie en segmentatie
✅ herkenningssoftware van bezoekende bedrijven
✅ analyse van kanalen (prestaties, doelgroepen, interne website search engine)
✅ design/uitstraling

 

 

CONTROLE – tevens het evaluaren van de aandacht, die wij aan u hebben gegeven

 

Het meten van de resultaten van de aparte ingezette middelen is uiteraard essentieel.
Resultaten geven immers weer of de investeringen ook daadwerkelijk leiden tot meer conversies en vooral harde verkoop.

Omdat het aspect aandacht en betrokkenheid vaak bij online marketingbureaus er pittig bij inspringt, nemen wij deze aspecten ook mee in de evaluatie. Goede samenwerking, het begrijpen van het bedrijf, open communicatie en de klikfactor zijn in onze namelijk ook heel belangrijk in een relatie.